Center for International Media Assistance: promover la independencia de los medios de comunicación y el desarrollo humano

Página principal del CIMA
Center for International Media Assistance | CIMA
Nombre Center for International Media Assistence (CIMA)
Vinculado
con
 National Endowment for Democracy
Objetivos/
Descripción

The main objective of Center for International Media Assitence is to improve United States efforts to promote independent media in developing countries around the world.

Foundation of knowledge for media development donors, implementers, and civil society actors on best practices and solutions for improving media systems.

We do this because we believe media plays an indispensable role in the creation and development of sustainable democracies. CIMA focuses on four cross-cutting issue areas in media development:

• Effectiveness
  • Sustainability
  • Innovation
  • Funding

What we do:

• Conduct Research
  • Produce Written Analysis
  • Convene Experts
  • Develop Networks of Thought Leaders

What is Media Development?

The term media development refers to evolution and change in the fields of news media and communications. Such change relates to a range of institutions, practices, and behaviors including the rule of law, freedoms of expression and press, education systems for journalists, business environments, capacities of journalists and managers, as well as support for a diversity of views in society.

This evolution can be stimulated by donor support, private investment, or local processes of change led by media owners, managers, journalists, media industry associations, and other collective efforts.

Secciones/
Aspectos
destacados

• Publications: this part contains several publications about media, civil society and power. It can be searched by location and issue.
  • Events: list of events convenes donors, implementer, academic and other stakeholders in the media development community by coordinating working groups and discussions for commentary on critical issues in the field.
  • Resources: regular publications, events and CIMA blog. It is organized in donor profiles, country profiles, media development organizations and media development research network.
Sociales

Revisión  Febrero 2018

El objetivo principal del Center for International Media Assistancees promover los medios independientes en los países en desarrollo y en todo el mundo, así como vincular la función de tales medios con los avances democráticos,

Para ello, se centra en e desarrollo de los medios y los actores de la sociedad civil con el fin de promover mejores prácticas y soluciones para mejorar los sistemas de medios.

La motivación es el lugar central que ocupan los medios de comunicación en la creación y el desarrollo de democracias sostenibles. Para ello, el sitio reseñado publica informes largos, como estos informes recientes:

Esta clase de informes, los podemos encontrar en esta sección: All CIMA Publications.

Además destaca una sección de Recursos, donde entre otros útiles listados, encontramos uno dedicado a lo que denominan Media Development Advocacy Orgnizations.

En síntesis, un portal web especialmente recomendable para todos aquellos estudiosos y profesionales de la comunicación interesados en la relación en Democradia, Desarrollo humano y Medios de Comunicación.